Szerző: r1pp3r.j4ck | október 13, 2010

Autósok motoron?

Motorosok autón? Ennek talán több értelme lenne. Autón kell egyensúlyozni? Nem. Motoron kell egyensúlyozni? Igen. Autóval orra lehet esni a kézifék miatt? Nem. Motoron orra lehet esni a kézifék miatt? Igen. Autóval bármennyit vissza lehet váltani borulás nélkül? Igen. Motorral bármennyit vissza lehet váltani borulás nélkül? Nem. Akkor miért is akarnánk 125 köbcentis motort adni az autósoknak? Én az 50-est is elvenném tőlük.


Volner Gábor Jobbikos politikus kitalálta, hogy kövessünk néhány európai példát (azt hittem, a Jobbik nem akar a nyugatiakhoz hasonlítani, mert azok zsidók meg szabadkőművesek meg tagjai a Bilderberg-csoportnak), és B-kategóriás jogsival engedjük 125 köbcentis motoron szaladgálni az autósokat. Szerintem ha valaki motorozni akar, akkor csinálja meg rá a jogsit. Csináljon vele rutinvizsgát meg forgalmit. KRESZ-t és elsősegélyt már nem szükséges szerintem, ha meg van neki a B/C/D-kategóriás jogsi, aztán hajrá, álljon sorba a szervdonorok közé. De nehogymár az is mehessen 180-al egy Aprilia RS125-ön, aki egy sima versenybiciklin is képes eldőlni, mert az utóbbi 30 évben nem ment kétkerekű járművön, és akkor is csak egy Csepelen.

Szerintem ha valaki 16 éves korában vizsgázik egy 125 cc-s motoron, akkor gond nélkül elvezet egy kocsit is (én 12 évesen tanultam autót vezetni), de ez fordítva nem feltétlenül igaz. Autóval a 170-es tempót sztrádán biztonságosnak találom és gond nélkül megyek annyit, attól még egy 125-ös motoron a 100-as tempó már egész gyorsnak tűnik (pedig van A kategóriás jogsim). Tényleg ennyire hülyék lennénk?

Responses

  1. Hát, amúgy az autós jogsihoz sem járna automatikusan 125-ös motor vezethetősége, kéne csinálni valamilyen tanfolyamot…lehet, hogy kevesebb, mint a normál rutin, meg forgalmi, viszont ha közben eldől, úgyis megvágják…szóval szerintem azok mennének, akik úgyis megtanultak 50-esen már (robogón is mindenki megy, de senkinek sincs rá semmi igazolványa…na mondjuk ez is gáz, de végülis valahogy meg kell tanulni…). Az eredmény meg szerintem az lenne, hogy olcsóbban meg lehetne úszni a dolgot, és talán többen járnának a belvárosban ilyesmikkel, és kisebbek lennének a dugók.

  2. Azt hittem, simán megkapják a jogsit 150-ösre úgy, mint most az 50-esre (amire én is azt mondtam, hogy gáz :P). Szerintem az lenne a normális, ha saját felelősségre pályán/közúton kívül megtanulnának az emberek motorozni/autózni, mielőtt elmennek jogsit csinálni (akár szülővel). Vagy miután van egy KRESZ-vizsa, akár gyerekként is felnőtt, jogsit birtokló, józan emberrel az anyósülésen az ő felelősségére, amíg meg van a forgalmi meg a rutin.


Vélemény, hozzászólás?

Kategóriák

