Szerző: r1pp3r.j4ck | augusztus 13, 2009

Így járnak a bevándorlók

Blackdragonnak,
a többi külföldi VIK-esnek,
és minden más külföldi egyetemistának

Kicsit régen írtam, azóta annyi történt, hogy felvettek BME-VIK-re mérnök informatikusnak, volt pár érdekes történet még, de azok irrelevánsak. A gólyáknak szóló fórumon megtudtam, hogy kellene nekem a beiratkozáshoz TAJ, TB és adókártya. A mai napot választottam ki ügyintézésre, szeretném elmesélni, hogy ment. Aki külföldi egyetemista, olvassa el, remélhetőleg hasznos információkat is tartalmaz a post, aki pedig nem tartozik bele az említett szubkultúrába, az nyugodtan ugorja át és várjon előreláthatólag további 2 hónapot a következő postra.

Reggel hétkor felébredtem az iPhonera, 7:20-kor felhívtam az egyik volt osztálytársamat, aki konkrétan ugyanarra az egyetemre jön, hogy hátha ő is akar intézkedni kicsit. Éjjeles után volt, de akart. 8-ra ott voltam érte, mentünk, Rétságig kocsival, onnan Vácig busz, Váctól Nyugatiba zónázó vonattal. Eddig semmi probléma, elmentünk a HIK-be, hátha tudják, hol kell intézni. TB-TAJ a Teve utcában, Árpád hídnál. Ok, megyünk. Megálltunk a Nyugatinál a McDonald’sben, aztán mentünk (volna) tovább. A Lehelig sikerült is, viszont a Dózsánál valaki úgy döntött, bosszút áll a városon és úgy lesz öngyilkos, hogy beugrik a metró alá és lebénítja a forgalmat pár órára. Jól van, ez van, BKV rulez, BKV biztos segít, ha már így imádjuk.

Fenét, BKV-csávó azt mondja, menjünk a Forgalmi irodába, ott segítenek. Jól van, volt is egy nagyon unszimpatikus pacal* beültetve oda (ezúton is üdvözlöm őt), aki azt mondta, Dózsa György útig megy a metró, onnan megy metrópótló autóbusz. Nekem van bérletem, haveromnak, akit most nem neveznék nevén – szóval legyen például Alpár – viszont nincs, csak jegye volt. Hogy miért volt jegye, azt ne kérdezzétek, pedig olvasta a posztot a BKV-ellenőrzésről. Na mindegy, tehát Alpárnak volt egy jegye, amit Mr. Forgalmispacal szerint nem használhatott fel a metrópótlón. Többi utasnak sikerült őt meggyőzni, hogy dehogynem, tehát lementünk, fel akartunk szállni a köv. szerelvényre, és úgy döntöttek, hogy kurvára ne szálljunk fel, mert a szerelvény megfordul és nem megy Újpest-Központ felé. Tehát felmentünk, kimentünk, és 5 perc múlva érkezett a metrópótló autóbusz (a későbbiekben Heringjárat). A BKV Nobelt érdemel, mert sikerült létrehozni azt az eszközt, amivel embereket lehet sűríteni kb. annyira, mint amennyire a WinRAR algoritmusa csinálja a tömörítetlen fileokkal. Ez az eszköt pedig a Heringjárat. A BKV úgy oldja meg a metrók pótlását, hogy az összes utasnak, aki a tömött metrón utazott – és azoknak az utasoknak, akik a metró után érkeztek – küld 1 (azaz egy darab) autóbuszt, ez pedig nem más, mint a Heringjárat. Mire az Árpád-hídhoz értünk, teljesen leizzadtam és szétvertem a derekamat.

A Teve utca 1-ben húztunk két sorszámot, kitöltöttünk két nyomtatványt, aztán leültünk várakozni kicsit. A kicsi az fél órát jelent ebben az esetben. Közben szemtanúi voltunk az aznapi első shownak. Egy görögországi csaj a munkáltató pecsétjét kivágta egy másik papírról, és odacelluxozta egy igazoláshoz. Nem tudom, pontosan, milyen igazolás volt, de így is vicces volt, 10 percen keresztül figyelmesen hallgattuk és röhögtünk közben egy csajjal, akivel ott találkoztam (és szintén nem mondom meg a nevét, szóval legyen pl. Vanessza). Aztán Vanessza sorrakerült, fél perccel utána én is egy másik pulthoz, aztán Alpár utánam nem sokkal egy harmadik pulthoz.

Kiderült a lényeg: nekünk, külföldieknek egy darab TAJ-kártya meg TB-kártya sem kell!!! (legalábbis, ha nincs ösztöndíjam az oktatási hivataltól azt hiszem, a sima EU-s kártya megfelel amúgy, egyetemen pedig meg kell mondani, hogy ezt mondták, és az Egyetemnek nincs semmilyen jelentési kötelezettsége feléjünk a külföldi hallgatókról). Aztán azért megkérdeztem, adókártyát hol lehet intézni: igen, az kell. Mondta, hogy az APEH Kiemelt Adózók Igazgatóságánál kell intéznünk, ami pedig a Google szerint a Dob utca 75-81-en van, a XVII. kerben. Ez pedig hétfőn és szerdán van nyitva 8 órától 16:15-ig, a számuk pedig: 06-1/461-3300.

Visszafelé még mindig metrópótlók jártak, viszont azok már szerencsére nem voltak heringjáratok. Viszont (ezt figyeld!!!) egy öregasszony, aki kb. kétszer olyan idős, mint Orbán, elkezdte szidni a “hülye cigányt” Orbánra célozva (nekem zsidó rémlik) egy másik öregasszonynak, arra hivatkozva, hogy ő még egyetemről ismeri. Jól van, lehet, hogy ő volt a takarítónő az egyetemen, amikor Orbán oda járt, nem vitatkozom. Szerinte őmiatta tart itt az ország, ahol tart. Ok, lassan feldolgoztam az első sokkot, de a többi szidás után egy harmadik fél is bekapcsolódott a konverzációba az “Elnézést, asszonyom. Maga cigány?” mondattal, amire az öregasszony (neki a nevét akkor se tudnám elmondani, ha akarnám, tehát legyen mondjuk özvegy Bismarckné – talán abból a korból származik legalábbis) a “Nem, maga cigány!” mondattal válaszolt emberünknek, Lajosnak. Szidta tovább Orbánt, közben ketten vitatkoztak, Vanessza, Alpár és én pedig szénné röhögtük magunkat. A másik öregasszony is megszólalt végre 5 perc után kb.: “Te! De hát nem is a Fidesz van a kormányon!”, mire Bismarckné: “Neeeem?”. Onnantól tovább már nem tudtam figyelni a röhögéstől.

Utána sörözgettünk kicsit az Íjászban, jött egy harmadik évfolyamos kolléga is, akinek köszönhetem, hogy a VIK-re megyek, és még egy csomó más dolgot. Szintén nem nevezem nevén, legyen például Taksony.

Remélem, tudtam segíteni :)

*pacal = nagyon kövér (130 kg felett) bunkó paraszt

Elnézést kérek minden Vanesszától, Alpártól, Taksonytól és Lajostól. Ja, és Otto von Bismarcktól is, nem akarom, hogy forogjon a sírjából szegény. Szintén elnézést kérek a barátaimtól és a várótermes csajtól, amiért ilyen neveket kaptak.

Responses

  1. IPod mi?! a Fene a burzsuj mindenit. :D

  2. Szo sincs iPodrol… iPhoneom van :D

  3. :D Még nagyobb burzsuj. Azt em értem, hol van ebben a csavar? Hamar sorra kerültetek, nem szívattak az ügyintézők. Ez egy pozitív történet.

  4. Csavar nincs… ez kivetelesen egy olyan tortenet, ahol nincs csavar :D Viszont a BKV paraszt, es mint irtam, remelem, hogy tudtam segiteni a tobbieknek is, akiknek hasonlo problemaik vannak.

  5. Karaj a sztori:D Bár kiváncsi lennék rá hogy mi volt az Apehnál!

  6. Ez a blog baszottul behalt :S

  7. Ez a Twitter is egy igényes cucc. Gyakran frissíted azt is, aztán a posztok is ölég kemények, ” I rated a YouTube video (5 out of 5 stars) — BUDGET MAN ” Nagyon informatív! Na ennyi társadalomkritika elég is lesz mára. Jó éjt


Vélemény, hozzászólás?

Kategóriák

