Szerző: r1pp3r.j4ck | március 17, 2009

Újraélesztés

Sziasztok, újra itt vagyok. Nem tudom, hányadszor kell bocsánatot kérnem a hosszú szünet miatt már, de inkább nem számolom már meg. Nem így terveztem az egészet. Azt hiszem, az érettségire való felkészítés a tanároknál konstans stressz, feszültség, idegesség, aggódás, dühkitörések és egyéb formában nyilvánult meg, ami bennünk, diákokban kedvtelenséget váltott ki, ami miatt már nem volt erőm feljönni a blogra írni, és így keletkezett ez a hosszú szünet.

Most, hogy túl vagyok az első napon, és (remélem jól) megírtam a szlovák tesztet és fogalmazást, megpróbálok összeszedni valami értelmeset. Szóval hozom is a defibrillátort, és megpróbálom újraéleszteni a blogot.

Töltés… úgy számoltam, mire befejezem az egyetemet, elkészül a 4-es metró, és a következő generáció már azzal járhat a BME-re. Az új fejlemények szerint majd csak a gyerekeim utazhatnak (talán) a 4-es metrón. A Bamco nevű cég, aki az alagutat fúrja, fel akarja bontani a szerződést a sorozatos szerződésszegések miatt, amennyiben a BKV nem teljesíti a követeléseket, és nem utal át 115 millió eurót. Ha felbontják a szerződést, leállhat az építkezés. Szerintem berlini falra készülnek Pesten, és már előre aláásták.

Töltés… az Artisjus már a flash driveokat is meg fogja adóztatni, nem elég neki semmi. Elfogadtuk (mert hát mást nem tehettünk), hogy a CD-kre és a DVD-kre kapunk egy jó drága kis ezüstös matricát, mert hát arra leginkább zenét égetnek. Van ebben valami, sokan égetnek zenét. Bár személy szerint a 35 GB zenémből kb. 15 darab CD-t írtam ki az évek során (azt is audio CD formájában), hogy a kocsiban is hallgathassuk, többi iPodon és eredeti CD-n van. A jogvédők (akik egyébként csakis a saját jogaikat védik) ezen egy csomó pénzt gyűjtenek be jogtalanul (bővebben itt). Most már ez sem elég nekik, április 15-től az összes flash driveot is megadóztatják, ezek is kapnak szép csillogó matricát, és ettől a dátumtól fogva ez is az EU más országaiból lesz behozva az országba. Mert az Artisjus köcsög.

Töltés… az ORTT is köcsög. Nyugaton már lassan a YouTube is HD-ben fut, nálunk 3 TV-társaság akarja bevezetni a HD-sugárzást (Duna, M1, M2). Ez viszont már nem tetszik az ORTT-nek, mert 4-szer akkora frekvenciatartomány kell, mint a hagyományos sugárzásnak, ezáltal a 32 helyett csak 23 hely csatorna fér el a digitális földfelszíni hálózaton. Én megengednék még két HD-csatornát (szaRTL klub és a TV2), még mindig maradna 12 másik csatorna. Akinek több kell, ott van a műholdas TV. Az HD Ready TV-k szerintem nem annyira égbekiáltóan drágák, akinek több kell, ott van a Full HD. Azt hiszem, megnőne a kereslet az új TV-kre, ha kapnának egy kicsit nagyobb teret a csatornák, mert most csak azt nézheti az ember HighDefben, amit BluRayen vett meg (vagy töltött le a netről). Ha TV-t akar nézni, be kell érnie a gyenge, több évtizedes technológiával, hiába van vadiúj LCD-je.

Töltés… az Apple úgy döntött, hogy az iPod Shuffle új generációját lekicsinyíti, és a fülhallgató kábelére teszi a vezérlőgombokat. Jó húzás, szép a design (azért én érthető okokból el nem cserélném az 5. generációs iPodomat érte), de ha nem lenne semmi, és csak erre lenne pénzem, talán megvenném. Viszont pórul járnék, mert hiába van 30 eurós Creative EP-630 fülhallgatóm, ha azon nincsenek gombok. De ha még lennének is… akkor se használhatnám, mert az iPodba egy speciális chipet építettek, ami csak az Apple fülhallgatókat fogadja el (amik viszont nagyon szarok). Szóval talán még sem olyan jó húzás ilyet venni annak, aki szereti, ha normálisan szól a zene a fülében. Az iPod Videot viszont mindenkinek tudom ajánlani :)

Töltés… néha kiborulok, hogy miért nem vagyok idősebb pár évvel… mint például nem lehettem ott az 1984-es sportcsarnoki Iron Maiden koncerten, mert nem is éltem, és nem írhatok iPhone játékokat, egyszerűen azért, mert rohadtul nem értek hozzá. Azt hiszem, ha már egyetemista lennék, és tudnék valamennyire programozni, szerencsét próbálnék és írnék egy-két iPhone játékot. Mert most azzal lehet pénzt keresni.

Töltés… azt már csak megjegyezném, hogy a The Pirate Bay perét követően most beperelték az Isohuntot és a Mininovát is. Azt hiszem, lassan ismét előveszik a Demonoidot is.

Szinuszritmus visszatért, a csakmegverlek újra él… azt hiszem, sok Houset néztem, megyek is inkább most próbálni… aztán Houset nézni.

Responses

  1. Jujj, a mininovát ne, bár senki sem warezol közülünk, ugye? BKV hidegen hagy, meg amúgyis elegem van a közlekedési társaságokból egy életre. Dolgoztam egynél. ;)
    HDben nehogymár rtl-t meg tv2őt adjanak. Kezdem azt hinni, hogy te RTL lobbista vagy, annyit emlegeted. HDből teljesen korrekt a két állami meg a Dunatv, de én még a discovery és national geographic chanel-t is HD-ban adnám, annak lenne is értelme a flancoláson kívül is. (Filmmókusoknak meg HBO-t)

  2. Hehe :D Azért mondtam egyébként a szaRTL-t, mert ők vezetnek a versenyben. Érdekes lenne, ha kapna HD-t az HBO meg a Discovery, a két fő kereskedelmi csatorna meg nem.

  3. Egyszer majd csak kész lesz a metró. Évszázadok kérdése…jellemző Magyarországra, hogy cégek vállalkozások elfelejtenek fizetni. De van egy dolog ami később lesz Magyarországon mint 4-es metró, mégpedig Euro, eddig ha jól tudom 2011-volt mostanra megváltozott és 2111-ben vezetik be kis országunkban ezt a fizető eszközt. Nemrég olvastam a Visegrádi négyek közül mi vagyunk a legrosszabb helyzetben, majd onnan is kirúgnak mer’ teher leszünk nekik, meg égő hogy egy ilyen gazdaságilag 0-án lévő ország is tag. Aztán jön az Unió…és a végén már senkinek sem kellünk…

  4. Na igen… euró is később lesz, mint a 4-es metró. Euró még a 6-os metrótól is később lesz… ha így megy tovább, tényleg lesz két lyuk az EU-ban. Svájc és Magyarország. A különbség az lesz, hogy Svájc a szabad akaratából.

  5. Na ez jó!
    Ha a 4-es metró építésének időbeli nyúlását km-ben mérnénk, akkor idáig is elérne, ülhetnék/állhatnék rajta én is…az viszont már nem biztos, hogy a vonaljegyet euróban fizetném…bár ki tudja?

  6. jó hogy visszatértél :)

    én egy HBO HD-nek örülnék a legjoban, 4es metróban már régóta nem bízom, és én is ott lettem volna a ’84-es Iron Maiden-en. most csak ennyit, mert csak átfutottam a posztot, ha lesz időm, mélyebben is tudatosítom magamban a többit.


Vélemény, hozzászólás?

Kategóriák

